Multimodaliniai pervežimai

Didėjantis europinių prekių poreikis bei didėjanti prekybinė konkurencija NVS šalyse lėmė ekonomiškesnių bei spartesnių kombinuotų transportavimo schemų, arba multimodalinių pervežimų atsiradimo poreikį. Vyravęs tiesioginis prekių vežimas dideliais kiekiais autotransportu iš Europos i NVS šalis, nors ir greičiausias laiko atžvilgiu tampa vis nekonkurencingesnis dėl kasmet augančių transportavimo išlaidų. Taigi tiesioginis gabenimas naudojant vieną transportavimo rūšį kartais tiesiog neįmanomas. Pavyzdžiui gabenant krovinius iš vieno žemyno į kitą su pristatymu “nuo durų iki durų”.

Kitas visiems žinomas prekių gabenimo būdas yra geležinkelių vagonais. Bet vėlgi susiduriama su sunkumais, kadangi geležinkelio vėžės plotis Europoje yra siauresnis (1435 mm.) nei buvusiose NVS šalyse (1520 mm.). Skirtingos vėžios sąlygoja ir skirtingus vagonų tipus bei skirtingas geležinkelio administracijas nustatančias šių vagonų pervežimo tarifus. Europoje kursuojančių krovininių vagonų geležinkelio tarifas yra brangesnis, o gabenimas daug lėtesnis nei pervežimas autotransportu Europos Sąjungos ribose.

Būtent todėl UAB “Primorus” vykdomi multimodaliniai pervežimai  auto arba jūrų transportu krovinius pristatant į konsolidacijos taškus (muitinės terminalus) prie NVS šalių pasienio, kur kroviniai perkraunami į geležinkelio vagonus ir, atlikus visus muitinės formalumus, siunčiami i paskyrimo stotį. UAB “Primorus” dažniausiai naudojamos šios multimodalinio transportavimo schemos:

  1. Prekėms iš Europos į NVS šalis (ir atvirkščiai): autotransportas → terminalas→ geležinkelis
  2. Prekėms iš JAV ir Europos uostų į NVS šalis: jūrų transportas → terminalas→geležinkelis
  3. Nestandartiniams pervežimams: jūrų transportas → terminalas → autotransportas → terminalas → geležinkelio transportas.
į viršų